Langzaam dreigt contact met beschaafde wereld. - Reisverslag uit Plouzané, Frankrijk van Piet Laere - WaarBenJij.nu Langzaam dreigt contact met beschaafde wereld. - Reisverslag uit Plouzané, Frankrijk van Piet Laere - WaarBenJij.nu

Langzaam dreigt contact met beschaafde wereld.

Door: Piet

Blijf op de hoogte en volg Piet

27 Juni 2017 | Frankrijk, Plouzané

Bij vertrek op de camping van Rebreuve wilde ik mijn powerbank ophalen bij de billarten. Je moet dat ding toch ergens opladen.
Nergens meer te vinden, gejat dus door die k.t fransen.
Niet zo erg zou je zeggen, maar voor mijn communicatie met de buitenwereld en navigatie ben ik wel van dat ding afhankelijk.
Op maandag 26 juni dus al chagarijnig vertrokken.
Na kop zelfgemaakte koffie maar vertrokken.
Duurde bovendien lang eer ik een bakker tegenkwam voor een croissant als ontbijt.
Heb mijn helm maar opgezet, dacht je weet maar nooit.
Ook dat bleek zinloos.
Nu het positieve, lekkerfietsweer, aan het eind beloond door aardige camping, in een dorpje waar alle bevolking weggetrokken was, en zelfs het postkantoor te koop stond.
Nog wel het weer kunnen zien, er wordt aardig wat regen verwacht.
Op dinsdag, 27 juni vroeg uit Aubigny au Bac vertrokken.
De bakker gaat daar om06.30 open.
In tegenstelling tot wat ik verwachtte was de tent nog droog.
Begon pas te regenen toen ik aan het opvouwen was.
Doordat het onderweg af entoe regende nietmeer dan 65 km gefietst.
Veel langs kanalen over jaagpaden met veel grind.
Bloedlink als je onderuit gaat.
Zo nu en dan verradelijke klim.
Camping in Grand Fayt, had ik goede verwachtingen van, bleek een gore camping te zijn waarvan je er in Frankrijk zo veel hebt.
Wel vriendelijk mensen, lekkere witte wijn.
Al vast plannen aan het maken voor morgen, maar eerst het weer afwachten.
Het positieve, ik heb een nieuwe stekker kunnen kopen, en kan dus contact met de beschaafde wereld blijven houden.

  • 27 Juni 2017 - 15:08

    Roeland:

    Hi Piet
    Mooie bosrijke omgeving (Grand Fayt), leuk om wat fotos te bekijken op Google Maps, zodat we een idee krijgen waar je "uithangt".
    Beetje wisselvallig weer, maar in ieder geval niet te heet!
    Succes de komende dagen en hou je spullen in de gaten....
    Roeland

  • 27 Juni 2017 - 20:39

    Joop:

    Hannibal ging zelfs over de pyreneën en zonder fiets, dus het moet jou ziewiezo lukken naar Luxemburg.
    Voor straks slaap lekker en morgenochtend ga je weer fris en fruitig op pad.


  • 27 Juni 2017 - 21:55

    Nienke:

    Franse campings zullen nooit veranderen. Ze hebben zo hun charme. Volgend jaar naar een glamping?
    Goede reis verder en wees voorzichtig. Hier stroomt het van de regen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Piet

Gepensioneerd vlieger die van uitdagingen houdt.

Actief sinds 15 Mei 2013
Verslag gelezen: 369
Totaal aantal bezoekers 18886

Voorgaande reizen:

19 Juni 2017 - 07 Juli 2017

Ter Aar -Nittel 2017

19 Juni 2016 - 06 Juli 2016

Fietstocht 2016 Sankt Moritz- Ter Aar

23 Juni 2014 - 15 Juli 2014

St.Moritz-Ter Aar

20 Juni 2013 - 20 Juli 2013

Andermatt-Ter Aar

Landen bezocht: