Weil der Stadt-St.Leon en verder door naar Nierste - Reisverslag uit Wernersberg, Duitsland van Piet Laere - WaarBenJij.nu Weil der Stadt-St.Leon en verder door naar Nierste - Reisverslag uit Wernersberg, Duitsland van Piet Laere - WaarBenJij.nu

Weil der Stadt-St.Leon en verder door naar Nierste

Door: Piet

Blijf op de hoogte en volg Piet

27 Juni 2016 | Duitsland, Wernersberg

Op 26 juni na een goed ontbijt in mijn Gasthaus vertrokken voor de stretch naar St.Leon.
Best lekker fietsweer, hoewel de weg veel onverhard is, en mede door het heuvelge terrein doodvermoeiend om te fietsen.
Bij de afdaling kun je ook geen snelheid makem, anders ga je onderuit.
Betrap me er op dat ik veel met helm fiets.
Doen die Zwitsers en Duitsers ook allemaal.
Wat me wel tegenvalt dat veel mensen van mijn leeftijd op een E bike rijden.
St.Leon is een mooie camping van alle gemakken voorzien.
Lekker glaasje wijn gedronken en gegeten.
Dan de volgende dag naar Nierstein.
Veel vlak terrein, toch mooi door de wijnvelden heen.
Toen ik ergens koffie wilde gaan drinken zag ik dat de bakkerijen tot 15.00 dicht waten.
Dan maar door.
Zoals ik al wist is hier geen camping in de buurt.
Heb nu Zimmer met Fruehstuck in een wijnhuis.
Erg luxe, maar dat mag ook wel na 110 km fietsen.
Morgen, 28 juni door naar Koblenz, weer op een camping.
Hoorde van een Nederlander die ik tegenkwam dat ik verderop nog problemen kan verwachten met wegen die afgesloten zijn ivm water.
We zien wel.
De Santos met Schwalbe banden houdt het goed.
Ook erg tevreden over de Rohloff naaf.
Deed het heel goed met volle vepakking over de Albulapas.

  • 27 Juni 2016 - 17:32

    Marianverwoerd:

    Lig je nog op schema of ben je overal vroeger. Jjj hebt beter weer dan wij. Hier regent t regelmatig. Maar wij vermaken ons ook wel hoor. Veel plezier nog.

  • 27 Juni 2016 - 21:41

    Joop:

    Als ik de berichtjes lees tref je het best nogwel met het weer.
    Lekker door bikkelen Piet, het is hier toch petweer.

    Groeten Joop.

  • 28 Juni 2016 - 10:15

    Lotte:

    Geen E-bike voor jou Piet... kan me het bij jou niet voorstellen...
    Zet m op! En doe mijn familie de groetjes in Koblenz;)

    Liefs!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Piet

Gepensioneerd vlieger die van uitdagingen houdt.

Actief sinds 15 Mei 2013
Verslag gelezen: 167
Totaal aantal bezoekers 18905

Voorgaande reizen:

19 Juni 2017 - 07 Juli 2017

Ter Aar -Nittel 2017

19 Juni 2016 - 06 Juli 2016

Fietstocht 2016 Sankt Moritz- Ter Aar

23 Juni 2014 - 15 Juli 2014

St.Moritz-Ter Aar

20 Juni 2013 - 20 Juli 2013

Andermatt-Ter Aar

Landen bezocht: