Etappe kedange sur canner naar Nittel - Reisverslag uit Nittel, Duitsland van Piet Laere - WaarBenJij.nu Etappe kedange sur canner naar Nittel - Reisverslag uit Nittel, Duitsland van Piet Laere - WaarBenJij.nu

Etappe kedange sur canner naar Nittel

Door: Piet

Blijf op de hoogte en volg Piet

08 Juli 2014 | Duitsland, Nittel

Vanochtend werd ik in het hotel pas laat wakker, om 6.30 ongeveer.
Was verbaasd dat het al zo laat was. De rede, het goot van de regen.
Even de weer app. geraadpleegd, vandaag stortregen en morgen ook.
Dus wat doe je dan, je fietsbroek aantrekken, een shirt en Teva slippers, dan gaan ontbijten.
Daarna regenjack aan, weer Sietse die me daar het nut van geleerd heeft, en beginnen met fietsen.
Deze keer 60km. door de stromende regen.
Op den duur ben je helemaal nat.het voordeel van slippers is wel dat je sokken niet nat worden.
Onderweg was het oppassen, gladde paden met veel modder, en verraderlijke houten bruggetjes.
Als een verzopen hond kwam ik in Nittel aan.
Druppels zowel op mijn gps en op mijn prothese zodat het navigeren geen lolletje was.
Bij Piet gastvrij ontvangen, alles onder de modder, het enige positieve is dat Otlieb tassen werkelijk waterdicht zijn.toppie.
Na douchen droge kleren aangedaan, boodschappen, en vanavond uit eten met Piet,Rudy en Sander.
Morgen verdere plannen maken hoe nu verder.

• 08 Juli 2014 - 18:05

Gerard:

Leuk om je te volgen Piet!

Heb wel de indruk dat het "bovenmatig" regent.........
    Hou je taai en veel plezier / succes verder.

Gerard.

• 10 Juli 2014 - 22:48

Joop:

Beste Piet,

Goed zo Piet je hebt karakter, door in de regen toch op pad te gaan.
    Lekker bikkelen, maar ik ben niet jaloers.
    Gert heeft FSX geinstalleerd, in principe moet het nu goed werken!.
    Heb een extra hardware gekocht, waarmee de volgende functies gedaan kunnen worden zoals:
    speedbrakes, gas voor 2 eng 1 en 2 en eventueel 3 en4, flaps en toga.
    De knoppen op de throttle kan ik voor andere dingen gebruiken.
    Feiko komt langs om samen alles goed te installeren, in FS2004 en FSX.
    Daarna ga een midden console maken en de kast met mcp verlagen.
    In augustus kom de box uit voor de 777.
    Verder succes met de tocht, de komende dagen wordt het hier beter weer.
    6 augustus is de wedstrijd van Dehler op het IJsselmeer en is ook de KLIP-3, jammer is een luxe probleem.

Groeten Joop.

• 12 Juli 2014 - 09:29

Gerrit:

grote klasse piet wat een doorzetting vermogen onder deze omstandigheden.
    lekker genieten in een droog en warm hotel, en uitrusten bij je zoon.
    vrijdag 11 juni hebben we geprobeerd te zeilen windkracht 0.0 en tropische temperaturen.
    alleen maar kunnen zwemmen in onze onderbroek naast de boot midden op het markermeer.
    saai tochtje twee oude mannen in onderbroek, zwemmen, zalm eten , wijntje , uitbuiken, biertje , misschien toch wel wat meer van jou omstandigheden willen genieten.
    tot gouw weer op de boot , is aan een poets beurt toe, hebben er geen tijd voor gehad.

groeten Gerrit en Jana