Waldshut naar ?.. - Reisverslag uit Saverne, Frankrijk van Piet Laere - WaarBenJij.nu Waldshut naar ?.. - Reisverslag uit Saverne, Frankrijk van Piet Laere - WaarBenJij.nu

Waldshut naar ?..

Door: Piet

Blijf op de hoogte en volg Piet

05 Juli 2014 | Frankrijk, Saverne

3 juli begint met lekker weer, en de tent bijna droog ingepakt.
Bij het inpakken zag ik dat een buis van mijn tentstok beschadigd was.
De laatste van de reservevoorraad nu in gebruik.
Gelukkig heb ik op aanraden van Sietse Duck tape bij me.
Altijd handig.
Eigenlijk wilde ik van Waldshut naar Basel fietsen, maar het was nog vroeg, en wilde ook nog kilometers maken.
Uiteindelijk op camping in Rouffach terecht gekomen, na 135 km fietsen, uitgeput maar voldaan.
Vooral de warmte is vermoeiend, en natuurlijk het klimmen en dalen.
In Rouffach op gemeente camping geslapen, Nederlanders die daar ook stonden boden gelijk een piilsje aan.
Op vrijdag 4 juli het idee naar verenigings camping in Wassellonne te gaan.
Helaas door warmte die dag slechts 90 km.gemaakt, en in vriendelijk camping in Rosheim verzeild geraakt.
Onderweg nog door Scherwiller gekomen, waar ik nog ontmoeting met de plaatselijke postbode had
In de nacht zware onweersbuien, en op 5 juli door naar Saverne.
Het weer, een beetje motregen, vandaar dat ik al snel gestopt ben.
Morgen verder, hoop met beter weer.
Doel: Mittersheim.

• 05 Juli 2014 - 15:14

Piet Jr. :

Leuk om te lezen!

Die buien kan ik over meepraten, daar hadden we gistern in Geneva ook flink last van. Tot over een paar dagen. Groeten!!

• 05 Juli 2014 - 15:27

Feiko:

Zit op 30 000ft. Is hier droog en zonnig. Virtueel onderweg naar Madrid. Volg je ervaringen wel. Succes de komende dagen.

• 05 Juli 2014 - 17:05

Inge:

Ha fietsheld.

Fijn te horen dat je ook een paar dagen mooi weer hebt gehad. 135 km. : hulde voor je doorzettingsvermogen! Ik hoop dat je er heel erg van kunt genieten.
    Wij hebben zojuist de Dameswimbledonfinale gekeken. Een beetje een anti-climax. Nu doet Bert zijn middagtuk om zodadelijk fris en fruitig aan het voetbalgeweld te beginnen. Gisteren bij Michiel en Ellen en het kroost gebarbecued,heerlijk en heel gezellig.
    Ik ben zolangzamerhand weer helemaal ingeslingerd met tennissen.Het valt niet mee om de conditie en de techniek weer onder de knie te krijgen,maar van de week 3x gespeeld en ze beginnen weer bang van me te worden op de baan.Het was fantastisch tennisweer en vandaag is het afwisselend buien en zonneschijn.
    Verder geen nieuws van het front. Blijf genieten,mooi weer toegewenst en hartelijke groeten,

Inge.

• 05 Juli 2014 - 17:06

Nand:

Piet, wat een mooie verhalen, knap werk hoor.
    Een paar dingen; kom niet te snel naar Nederland, doe maar rustig en geniet ervan.
    Hier gaat het voorlopig regenen, bovendien moet je oppassen dat je niet te bruin wordt. Zwarte Piet is in Nederland niet meer zo populair. Goeje reis, tot later.

• 06 Juli 2014 - 22:18

Cees Hilgersom:

Hoi Piet, we zijn een week terug van Vancouver het was een fantastische reis .
    Zojuist Joop gesproken die me vertelde hoe met jouw in contact te komen , de electronica is toch een wonder middel.Zo te lezen gaat het wel lekker?? regen hebben wij ook hoor, goed voor de moestuin.
    Joop heeft grootse plannen met de sim heel interesant en leuk, het vliegen word daardoor interesanter.
    Groetjes van Els en het allerbeste . Je had gelijk met Amerika in en uit te gaan EEN GROOT probleem maar dat hoor je nog
    Succes met de rest van de tocht groeten Cees

• 07 Juli 2014 - 20:23

Sietse:

Wat is een wereldfietser zonder duktape?